• 0362 636-614
  • 050 339-24-20
  • Рівне, вул. Курчатова, 18-І, 33018
  • nvpmistim@gmail.com
 
Зробити якісні дороги в Україні реально!
29.07.19

Зробити якісні дороги в Україні реально- впровадити технології, які збільшать гарантійний термін експлуатації доріг. Впровадження ЦБД збільшить гарантійний термін і дозволить вирішити задачу ремонту доріг в межах існуючого на сьогодні фінансування.

В Україні близько 1,4% всіх доріг - цементобетонні (ЦБД), тоді як в країнах Євросоюзу цей відсоток сягає 30%, а в США до 60%.

Переваги бетонних доріг очевидні.

  1. На сьогодні, беручи до уваги розрахунки наведені Головою асоціації "УКРЦЕМЕНТ", вартість будівництва і асфальтобетонного(АБД) та цементобетонного ділянки (ЦБД)  покриття дороги, виходячи з поточних цін, приблизно однакова: АБД - 268,4 тис. грн, ЦБД - 266,58 тис. грн.;
     
  2. Через 6 років на АБД необхідно робити ремонт, тоді як на ЦБД перший ремонт відбувається через 18 років експлуатації;
     
  3. Через  12 років експлуатації АБД потребує капремонту, а для ЦБД не наступив навіть період першого ремонту;
     
  4. Виходячи з того, що АБД потрібно часто ремонтувати, економічна вартість дороги протягом часу зростає і через  20 років експлуатації вартість АБД становить 507,63 тис.грн, а до 20року економічна вартість ЦБД становить лише 350,73 тис. грн.;
     
  5. Отже,  економічний ефект щонайменше становить 150тис.грн.

Зауважимо, що АБД  і ЦБД мають на 99% однакові вимоги до "основи".  Вся різниця - у верхньому шарі дороги. При фактично однаковою ціною на ринку або 1 куб. м бетону (1,8 тис. грн) або 1 т асфальту (1,7 тис. грн) при стандарті навантаження в 6,5т можна покрити бетоном 3,45кв. м, в той час коли  асфальтом  лише - 1,76 кв. м.

Крім того, ЦБД міцніше і довговічніше АБД, дешевше, як уже сказано вище, в експлуатації, будівництві і ремонті, практично на будівництво ЦБД використовується 100% місцеву сировину. Крім того, на таких дорогах відсутні колійки, вони мають світлий колір і менший гальмівний шлях, а також ЦБД не вимагають обмежень руху в жаркий період.

При створенні Дорожнього фонду передбачалося, що з 1 січня 2018 року має запрацювати новий класифікатор (правила будівництва, ремонту і утримання доріг).  У грудні 2017року "Укравтодор" затвердив новий класифікатор (правила будівництва, ремонту і утримання доріг), який ліквідує поняття "поточний середній ремонт", який запрацює з 2020 року. У 2017 році 80% договорів на проведення ремонтних робіт з поточного середнього ремонту підписані з гарантійним терміном на 3 роки. Це означає, що відразу після виборів прийде час фінансувати ремонт АБД- постане питання звідки брати фінансування, якщо поняття поточного і середнього ремонту ліквідується.

Зважаючи на зазначені аргументи НВП "МІСТІМ" пропонує подовжити експлуатаційні характеристики ЦБД, отримати додатковий економічний ефект при влаштуванні ЦБД завдяки  застосуванню спеціальних добавок для дорожніх бетонів  СИСТЕМИ "КОМПЛЕКС".

           

Отримати технологічну підтримку та замовити спеціальні добавки для дорожнього покриття СИСТЕМИ "КОМПЛЕКС"  просимо звертатись за телефоном +380504350441